Fem pass kvar.

E frågade mig igår hur många pass jag har kvar till min pappaledighet. Jag räknade fel först och sa att det var fyra kvar, men det är fem. Ingen större skillnad egentligen. Det känns nästan läskigt nära nu, ska bli skönt men samtidigt lite läskigt. Inte för att jag kommer att vara hemma med Livia ensam, utan för att jag måste hitta på något varje dag, annars kommer jag antingen att bli helt förslappad och tjockare eller klättra på väggarna av uttråkning. Men det är väl bara att göra något, så länge Livia håller sig frisk i alla fall. På tal om att hålla sig frisk så verkar det som att Livia är på väg att bli just frisk. Hon hostar inte lika mycket nu och hon har sovit bra de senaste två nätterna, hennes aptit verkar vara tillbaka så det känns som att det börjar lösa sig nu. Bara hon inte träffar på en massa snoriga barn nu, skulle vara grymt irriterande om hon blev sjuk igen så nära inpå. Så, snoriga barn! håll er minst tio meter från Livia.

Livia lämnade just tre DVD filmer i mitt knä, Mio min Mio, Chocolat och Almost Famous. Är det en rebus inför pappaledigheten? Menar hon att vi ska bli lika coola som dom i Almost Famous, äta chocklad om dagarna och kolla på Mio min Mio? Hon lämnade tillbaka Mio min Mio nu, tog fram Hellboy istället. Hon kan sina filmer min lilla tjej.

Update, en bild från imorse


Kommentarer
Postat av: Andrea

vad söt hon är! Livia och Lydia, halvkussar och allt :)

2008-03-10 @ 13:27:09
URL: http://lydiasmammma.blogg.se/
Postat av: Joy

Hon har verkligen smak vad gäller filmer :)

2008-03-19 @ 20:19:47
Postat av: Daniel

Joy
Ja visst har hon. Funderar på att ta med henne till premiären av Hellboy 2 :P

2008-03-22 @ 21:00:09
URL: http://itsagirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0