Helylle.

Martina kallade mig det då hon kom hem och luktade diesel. Inte parfymen, utan riktig diesel. Jag och Livia har spenderat dagen med att tvätta och baka kanelbullar så det var nog det som var orsaken till kommentaren. Bullarna blev i alla fall the shit, trots att en del såg ut som bajskorvar med pärlsocker på.

Idag har jag och Livia promenerat, eftersom hon är grym på att gå så lämnade vi vagnen hemma och gick till den lokala affären för att köpa det som behövdes till kanelbullarna. Livia petar på allt i affären och säger "tätää!", jag kontar med ett "nej, peta inte på den". Två sekunder senare så händer samma sak. Lika bra att låta henne peta, tar hon sönder något så gör hon det, shit happens. 

Annars så har vi inte gjort så mycket, mest varit jävligt husliga och sånt. Livia fortsätter att försöka lära sig äta själv och det går faktiskt framåt. Att dricka var lite svårare, eller i alla fall att ställa ifrån sig glaset.

 

Kommentarer
Postat av: sophy

stackars unge då, "min pappa födde mig" ööhm :S

2008-04-04 @ 18:24:57
URL: http://sophys.blogg.se
Postat av: sophy

äckliga människor fifan.

2008-04-04 @ 20:23:08
URL: http://sophys.blogg.se
Postat av: Jenny

Å jag hatar oxå öppna förkolan!Eller egentligen älskar jag den, tycker det är ett fantastiskt sätt att få föräldrakompisar och barnen får stimulans och roligt dom oxå. Men alltså Livia blir sjuk efter VARJE gång vi är där! Inget skämt, VARJE GÅNG!
Vad är det för föräldrar som släpar med sina sjuka ungar till å med till öppna förskolan undrar jag!
Jag å Livia bojkottade ÖF i två veckor och höll på att dö av uttråkning på kuppen. När vi väl gick dit, en dag, så blev hon sjuk direkt och liggande i 2 veckor... Jag blir så TRÖTT.
Är det mysigt annars att va pappaledig då? Har du många pappakompisar?
Min sambo går snart på pappaledigt för 2 gången med Livia och jag LOVAR att Livia kommer va frisk som en nötkärna under hela hans pappaledighet!

2008-04-04 @ 22:56:33
URL: http://mjuko.blogg.se
Postat av: jenny

ps. hur gammal är er Livia nu igen då? När lärde hon sig gå? d.s

2008-04-05 @ 22:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0