Hello operator.

Idag har vi varit produktiva. Eftersom jag bara hittade en av Livias vantar igår då vi skulle gå till affären så har vi letat upp den på den röra som vi kallar hatthylla här hemma. Jag vräker ner allt på golvet och Livia sätter sig mitt i högen av halsdukar, vantar och mössor och drar varenda en över huvudet. Efter att ha prövat vartenda mössa så hittar vi tillslut the holy grail, vanten! Två sekunder efter det så har Livia gömt den någonstans. Får se om jag hittar den. Då vi ändå är husliga så passar vi på att dammsuga, Livia puttar på och jag dammsuger. Tyvärr så hinner jag inte laga någon lunch till henne, så mamma Semper får ställa upp med en burk köttbullar och spaghetti. Som Livia mer än gärna smäller i sig. Vad är det för fel på min mat? Jag skyller allt på mamma Semper som med sin smaklösa mat har gjort så Livia inte gillar något mer än just smaklös mat. Det är ABSOLUT inte vårat eget fel! Ikväll ska det lagas pytt i panna, då jävlar ska hon äta! Förhoppningsvis.

Jag har för övrigt fixat så vi har en fungerande hemtelefon nu. Jag tycker att det är totalt värdelöst med hemtelefon. Jag menar, varför betala för både hemtelefon och mobil? Mobilen är the shit, alla får tag på en på en gång. Plus att man slipper DN som ringer och undrar om man vill ha lite mer att elda om kvällarna. 

Kommentarer
Postat av: Tessan

Det blir very expensive for mig att ringa till bara mobil, man skulle ju kunna snacka over natet, men nagon har ingen webcam inkopplad langre... hmmm... kanske ip-tel skulle vara nat? en san dar skype telefon?

For ovrigt tycker jag det ar kul att se att du forsoker lara ungen ata hemlagat. Ha i lite vitlok i maten ocksa sa blir det som nar hon var har i februari. Da at hon allt forutom agg med vinager pa.

2008-04-03 @ 07:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0