Stillad materiel glädje.

Jag är materialist. Jag gillar prylar, nya mobiler, högtalarsystem till vardagsrummet, möbler, kläder, spel, allt är kul. Att komma hem med något fint efter en shoppingrunda på stan känns bra i magen och själen, så är det bara. Att man inte får äta ordentligt ett tag efter får man helt enkelt ta. Jag har i alla fall en ny mobil, det blev en S500i, den svart/gröna modellen. Den är så fin att jag knappt vågar använda den, alla menyer bara skimrar med sin "jag är ny och fräsh-het". En av fördelarna med mobilen är att det verkar som att jag kan blogga från den, måste bara förstå hur man gör först.

Livia har de senaste nätterna sovit bra, eller i alla fall de senaste två nätterna. Fruktansvärt skönt, som jag har skrivit i tidigare inlägg så skär det nästan i hjärtat varje gång hon vaknar och gnäller om nätterna. Men jag ska inte klaga, vi slipper vagga henne till sömns varje kväll utan hon somnar själv i sin säng. Har hon ingen lust att somna så ligger hon i sängen och låter lite och somnar sen in efter ett tag, oftast. Livia har för övrigt börja forma munnen till att säga bokstaven m, så snart kommer hon gå omkring och säga mamma mamma. Martina försökte desperat få henne att säga mamma innan jag la henne igår, men Livia strejkade och vinkade gonatt istället. Hennes tal, hennes regler.

Livia är ett snällt barn, och hon är även det sötaste som finns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0