Konsten att nysa.

Idag vaknade jag tio i sju, gick in för att kolla om Livia var vaken men det var hon inte. Så jag fick lite tid för mig själv, drog upp persiennerna och insåg att det återigen kommer bli en dag med skitväder. Är lite kluven till det här med dåligt väder. Då solen skiner och det är varmt så är det även fullt av pollen, vilket betyder att jag går omkring och ser suddigt och har en näsa full med äckligt snor. Då det är dåligt väder så har jag inga besvär alls, men allt annat blir tråkigt. Att gå ut blir bara kallt och jobbigt men att stanna inne blir tråkigt i längden. Men det är väl bara att ta tag i det hela, vill ju inte att Livia ska sitta inne bara för att jag inte känner för att gå ut. Kom på att jag måste köpa lite regnkläder till Livia så hon kan gå omkring och hoppa i pölar och promenera i regnet. Får nog kolla upp lite regnkläder till mig också, jag menar, jag vill också hoppa i pölar. Livia vaknade en liten stund efter mig, mest på grund av att jag började nysa sådär okontrollerat som jag gör. Efter den sjunde eller åttonde nysningen så hörde jag henne sjunga i sängen. Hon sjunger verkligen ibland, beror iofs på hur man definierar sång. Men det låter som att hon sjunger. Det bästa var den gången som hon sjöng sig själv till sömns. Livia är verkligen det bästa barnet. Jag vet, alla föräldrar säger så. Men det stämmer, hon är det bästa barnet.

Träffen med L var trevlig. Kort men trevlig. Var på Café Blåbär där det satt en massa högljudda teens. Efter ett tag kom Daniel Breitholtz in med någon kollega för att fika men han stannade upp och stirrade på mig. Eftersom jag inte är lik han i Linkin Park längre så kanske jag påminner och någon i idolturnén. Undrar vad som är värst.

Idag ska jag trotsa det tråkiga regnet och åka in till stan för att träffa min syster. Borde kolla upp ett annat regnskydd till vagnen också.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0