Fredag it is.

Så då var det fredag igen. Veckan har gått förbi och det är dags för helg. Har längtat efter helg, vet inte riktigt varför eftersom varje dag är som en fredag för mig eftersom jag är pappaledig.

Veckan som gått har varit bra, Livia har varit sitt vanliga jag förutom de två senaste dagarna då hon varit asgnällig, och då menar jag asgnällig. Vad jag än gör är fel, tar jag upp henne så vill hon ner på golvet och tvärtom. Hon kanske har kommit i en ny fas som bara går ut på att vara ett pain. Är det det så lyckas hon ta hem the grand price. Nu ligger hon i alla fall och sover, ska väcka henne strax för vi ska gå till affären och handla en massa nödvändigt.

I tisdags så var jag hemma hos L och kollade på film och åt för mycket. M och P var även där vilket var sjukt kul. Har inte sett dom på ett bra tag känns det som. Tack för en trevlig kväll och jag hoppas på den repris snart.

Jag är pank, fattar inte hur det går till. I och för sig så har alla mina pengar gått åt till mat och räkningar. Det suger verkligen att vara föräldraledig, i alla fall om man kollar på den ekonomiska delen. Man har pengar till det nödvändigaste, om ens det. Jag har den turen att ha en andra hälft som drar in pengar, men jag undrar hur de ensamstående klarar av det. Eller de kanske inte ens gör det? Vad vet jag.

Skitsamma, det är fredag, det är sol och jag ska handla smör för mina sista 50 kronor, yay!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0