En update.

Det var ett tag sen jag uppdaterade min blogg. Beror mest på att jag inte har tagit mig tid till att hålla på. Sen så händer det egentligen inte så mycket. Vi följer det mönster som vi har byggt upp med några avvikelser. Utflykter har vi däremot gjort en massa. Under förra pappaträffen så kom jag och en annan pappa fram till att vi bor i samma område, så vi styrde upp några träffar under slutet av förra veckan där vi besökte plaskdammen i Fredhällsparken. Tjejerna lekte och badade medan vi höll ett vaksamt öga så att de inte skulle hamna under vattenytan. Livia har blivit något av en badkruka då hon inte ville doppa överkroppen utan gick mest omkring och fingrade på vattnet. Det tog ett tag men sen så gav hon med sig och sen så blev det istället svåt att få henne att gå ur. Mutade med löftet om banan och det funkade. Tyvärr så kommer det inte att bli mer pappaträffar med den familjen på ett tag då de ska till Laos och kämpa mot regnväder och mygg.

Vad mer har vi gjort? Då vädret har varit bra så har vi gått eller lekt, eller en kombination av båda, det är i stort sett det man gör om dagarna. Livia har även börjat trotsa lite smått, tycker jag i alla fall. Hon har vid några tillfällen gjort den där klassiska att sätta sig ner och gråta då hon inte får som hon vill. Mindre kul. Men det går väl över som allt annat.

Lägger upp lite bilder på det vi har haft för oss, Livia har bland annat;

Ätit risgrynsgröt.

Livia leker med gröt.

Lekt i sandlådan.

Livia i sandlådan.

Sovit.

livia sover.

Badat.

Livia badar.

Druckit en massa vatten.

livia dricker vatten.

Blivit trött.

livia ser konstig ut.

Letat efter stenar. (Lägg märke till Brooklyn benet)

Livia letar sten.

Och det var det!

Kommentarer
Postat av: andreaaaf

flört - bebbiss!!!!! morgan sa nyss " nu är så hon så jävla söt förut var hon en liten tjockis knod men nu sååå aaww " så jag ninjade honom litee.

2008-07-07 @ 22:51:07
Postat av: Tessan

Sa himla charmig!! Behover inte uppdatera skrivet, det ar kul med foton. Borjar skammas nar det star att nagon har varit och besokt fran spanien varenda dag och kollat efter uppdateringar. Fast eftersom jag inte bor i Cartama kan det ju varit vem som helst egentligen...

2008-07-08 @ 20:47:15
Postat av: daniel

Andreaaaf

haha, han har iofs lite rätt. Hon var en söt tjockisknod.



Tessan

Inte uppdatera skrivandet.. pfft. Kul att du gillar bilderna iaf.

2008-07-09 @ 06:45:30
URL: http://itsagirl.blogg.se/
Postat av: Anders

Hej! Nu sitter vi i Laos och kollar in hur ni sköter er där hemma. Bra att någon håller ordning i Fredhällsdammen. Här är faktiskt inte så mycket mygg, men en hel del att slåss emot finns det. Bakterier inte minst. Sprit på händerna inför varje måltid och välling på flaskvatten. Men det är finfint. Varmt som en ugn och blött som i en damm... Varför var det ingen som sa att det var regnperiod nu!?

Inte en svensk så längt ögat kan nå och de tre orden jag kan på spanska kommer man inte långt med. Rice och Coca Cola fattar de iaf.

2008-07-12 @ 17:09:13
URL: http://www.erlandssonsestetiska.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0