En småbarnsföräldrers alla hjärtans dag.

Torsdag och Alla Hjärtans Dag. För en del en till dag skapat av ett konsumtions samhälle, för resten är det en dag för att visa uppskattning. Jag är bland de sistnämnda, varken jag eller Martina är särkilt romantiska men idag kändes det som att det var dags att visa min uppskattning för den hon är och för allt hon gör hemma. Så efter jobbet åker jag ner till Fridhemsplan och stannar till vid blomterkiosken som ligger vid tunnelbanan, fyra röda rosor senare (tre till Martina och en till Livia) så handlar jag lite choklad på det überromatiska pressbyrån och beger mig sen hemåt för att ta hand om Livia innan det är dags för henne att sova. Väl hemma så får tjejerna sina blommor med choklad och jag får den senaste Rocky tidningen och lite praliner från butiken En liten pralin.

Efter att ha lagt Livia så blir middag som består av Gambas al pil-pil med en flaska rött vin och två avsnitt av Heroes. Håller på att somna under det sista avsnittet så jag måste sätta mig upp i soffan för att inte somna. Martina gör säkert samma sak men jag märker inget av det. Martina verkar inte vara helt främmande för tanken att lägga sig tidigt, gör vi det innan elva så blir det i alla fall mellan sju och åtta timmars sömn. Inte helt fel.

Angående operation anorexia som Tessan så fint kallar det så har den idag totalt ignorerats. Gambas al pil-pil är inte direkt smalmat och baguetten som vi hade till var av den vita sorten. Skitsamma, gott var det.

Hoppas ni haft en trevlig dag med de ni ville ha det trevligt med, jag ska gå och lägga mig nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0