Långpromenad utan gnäll.

Livia vaknade ganska sent för att vara Livia, halv åtta så ställde hon sig upp. Jag hade vaknat bara några minuter innan henne så jag satte mig upp i sängen och väntade på att hon skulle ställa sig upp. Då hon gjorde det så verkade hon nästan chockad över att jag redan var vaken. Skulle i och för sig också vara det, speciellt om jag var van att se hur någon släpar sig upp ur sängen bara för att hämta mig.

Efter lite morgonmys så blir det frukost och efter det lite lek. Efter det så kommer jag på att jag ser för jävlig ut i håret och tar fram hårtrimmern går nuts på mitt eget huvud. Det slutar med att jag ser ut som en sån här. Inte första gången jag gör det så jag skäms inte så mycket då  jag och Livia går på promenad. Martina dyker upp till lunch hemma och passar på att ge Livia mat samtidigt som hon smäller i sig en kulinarisk Gorbys.

Jag och Livia tar bussen ner till fridhemsplan och letar upp några födelsedagspresenter till mina syskon som fyller år den här månaden. Efter det en snabbis in på Buylando för att kolla om det har kommit något nytt som ska tankas hem, inget nytt som verkar lockande. Men jag hittar första säsongen av OZ och står och velar i vad som känns som en halvtimme ifall jag ska köpa den eller inte. Det blir att jag inte gör det och sparar det till nästa månad, måste ju handla lite roligare grejer som mat och bröd. På vägen hem så går vi igenom Rålis där jag släpper loss Livia på grönbete, vi promenerar hela vägen hem, vilket känns sjukt långt för hennes små ben, men hon gör det utan att klaga, starkt! På vägen hem så ser jag en massa pappor med barnvagnar, alla går dock själva och pratar i headset. Mammorna jag har sett gör i och för sig samma sak, men de har en annan mamma med sig som går bakom och dricker kaffe och pratar med sin unge. Jag kommer nog att bli just den pappan, han som går bakom med en kaffe, jag har inte ens ett headset, eller? Måste kolla upp det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0