Sushi, första bajset och dålig arbetsmoral.

Har haft en sån där "fan vad det här dagen går sakta" dag idag. Har haft mycket att göra vilket brukar leda till att dagen går snabbt, men inte idag. Jobbkvällen har mest bestått av irritationsmoment, patienter som klagar då man säger att man inte kan gå till kiosken och handla en tidning åt dom (vi hinner helt enkelt inte), tunga lik samt en kollega som är duktig på att lassa över jobb på andra. Den dåliga arbetsmoralen ligger med andra ord inte hos mig utan hos honom. Vissa av er kanske tycker att han är smart, - kom igen! Han tjänar ju pengar samtidigt som han pillar sig i naveln -,  men när det sker på min bekostnad så kan han inte förvänta sig mer än en lynchmob.

Köpte med sushi hem efter jobbet, har haft ett sug på det i stort sett hela dan. Kom hem och ropade på Livia från hallen och Martina svarar och säger att hon inte kan komma till dörren just nu. Jag tittar in i köket och ser Livia på pottan för första gången. Livia har alltså (utan att vara medveten om det eftersom hon blev satt där) skitit i pottan. Jag har nu insett att det är hundra gånger enklare när ens barn använder blöja. När jag tömde pottan kändes det som att jag plockade upp hundbajs och fick för första gången på elva månader en kväljning.

Det var i stora drag min dag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hua! stora tjejen!!

2007-12-12 @ 21:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0