Night watch.

Nattpasset har gått fort, har mest spenderat tiden med att läsa  Harry Potter och Dödsrelikerna, som de flesta vet är den sista boken i Harry Potter serien. Läste för övrigt att J.K Rowling ska börja skriva en deckarserie nu då hon lämnar trollkarlsvärlden. Får se om min bokberoende sambo köper några av de böckerna, men jag tror inte det, hon är inte mycket för deckare överhuvudtaget.

Råkade för övrigt ut för en nerblodad entré på jobbet inatt, en patient hade smitit ut för att röka och hade på något sätt skalat av ett hudlager på ena foten så att det såg ut som att någon hade styckats och sen släppats iväg över entrégolvet. Det faktum att jag hade pratat med min syster i telefon tidigare och pratat om zombies och Resident Evil gjorde att fantasin skenade iväg ganska rejält. Under ett annat jobb fick jag gå genom en av de långa och mörka sjukhuskulvertarna, jag tänker tyst för mig själv, "fan vad mörkt det är!" och ser då jag väl kommer fram till hissarna i slutet att det ligger en omkulvällt rullstol. Alla som har spelat Silent hill borde koppla rullstolar till deformerade sjuksystrar och läskiga sjukhuskorridorer. Att kulverten dessutom leder till psykavdelningarna gjorde att jag faktiskt upplevde lite rädsla och stog och kollade bakom mig hela tiden medan jag väntade på hissen.

Med andra ord har natten (förutom de stunder jag spenderat med Potter boken) skrämt skiten ur mig.


Kommentarer
Postat av: andrea

ända som fattades var väl en stålpipa och en punch line! då hade de vart a la silent hill.

2007-12-06 @ 16:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0